10 מי יודע • דאע"ש

דוד גדנקן No Comments on 10 מי יודע • דאע"ש
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כל אמצעי התקשורת בעולם, מרבים לאחרונה לדווח על ארגון המרצחים האיסלמי הקרוי 'דאע"ש' ועל פעולות הרצח הברוטליות שלו. 10 דברים שרציתם לדעת על דאע"ש.

א. שמו של הארגון הטרוריסטי-רצחני המוסלמי דאע"ש הינו ראשי תיבות של השם: "אלדולה אלאסלאמיה פי אלערק ואלשם", ובתרגום לעברית: "המדינה האיסלמית בעירק ובשאם / הלבנט".

ב. בתקשורת המערבית שבשפה האנגלית נקרא הארגון הטרוריסטי בשם: ISIS ראשי תיבות של: ISLAMIC STATE OF IRAQ AND SYRYA/LEVANT.

ג. ארגון הטרור דאע"ש הוא התארגנות קבוצות מוסלמיות סוניות החלו לפעול בגלוי בעירק ובסוריה, אבל כיום ידוע כי שלוחותיו קיימות בכל המדינות המוסלמיות ו"בוגריו" שתולים בקהילות האיסלמיסטיות באירופה, ארה"ב ובאוסטרליה.

ד. דאע"ש הוקמה בעירק בשנת 2003 ע"י מנהיג קיצוני בשם אבו מוסעב א-זרקאווי. שם הארגון בעת היווסדו היה: "ג'מאעת א-תוחיד ואל ג'יהאד". בתחילת דרכם רצו בעיקר לפגוע בכוחות הברית שפלשו לעירק כדי להפיל את משטרו של סאדם חוסיין.

בשנת 2004 הצטרפו לארגון "אל קאיעדה" שמפקדתו הראשית היתה והינה באפגניסטן.

ה. א זרקאווי ומחליפו אבו איוב אל מסרי חוסלו ע"י כוחות של ארה"ב. בחודשים האחרונים פרצה מחלוקת קשה בין השייך א-זאהרי מפקד אל קאיעדה באפגניסטן ושלוחתו העירקית. בהמשך חל ניתוק וארגון הטרור העירקי הפך לעצמאי תחת השם דאע"ש.

ו. מנהיגו של ארגון דאע"ש הוא אבו בכר אל בגדאדי (בעל עבר פלילי בעירק), הוא הכריז ברבים כי הארגון בהנהגתו יקים חליפות מוסלמית בארצות ערב כולן, בעקבות הכרזתו זו שינה שם הארגון ל"מדינה האיסלמית".

ז. השם "המדינה האיסלמית" מלמד כי למנהיגה יש יומרות להפוך את כל ארצות ערב במזרח התיכון ובעתיד גם את ישראל, הקרויה בפיו פלסטין רבתי, לחליפות מוסלמית ובהמשך גם ארצות נוספות בעולם.

ח. האידאולוגיה של ארגון דאע"ש היא בעיקרה כי כל תושבי העולם ה"חוטאים" (לפי האמונה המוסלמית –סונית) חייבים להתאסלם ואם יסרבו אחת דתם להרצח ורצוי לעיני כל למען ילמדו, החוקרים העוסקים בחקר האיסלם קוראים לזאת: " הג'יאהד הסלפי".

ט. רבים תוהים מדוע דאע"ש רוצחים גם מוסלמים לבנונים, לוחמי חיזבאללה למשל ומדוע איראן מוכנה לשתף פעולה עם ארה"ב בחיסול ארגון הדאע"ש. הסיבה היא רדיפת המוסלמים השיעיים, שאחת דתם להעלם כחוטאים מן העולם.

י. נראה כי עריפת הראשים של העיתונאים האמריקאיים בפומבי והתיעוד של תיאוב הזה בכל אמצעי התקשורת העולמית, פקחו את עיניהם של מנהיגי העולם המערבי. יותר מאשר הם דואגים לאשר יקרה בעיראק או בסוריה הם דואגים כי מאות מהטרוריסטים חברי דאע"ש, שהצטרפו לארגון המרצחים מארצות אירופה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד וחזרו לארצותיהם יקימו ויפעילו תאי טרור במקום מגוריהם .

התקווה כי מדינות הנקראות "נאורות" יחלו לפעול בחיסול הסכנה ויפה שעה אחת קודם.



0 תגובות